Breaking News

CBD olaj, jó és hatásos!

CBD olaj hazánkban is beszerezhető étrend-kiegészítő, egyre elterjedtebb, egyre több betegség kezelésére ajánlják, azonban a készítmény használatát illetően megoszlanak a vélemények. A legtöbben azért bizalmatlanok a termékkel szemben, mert az ismert pszichoaktív drogra, a kannabiszra asszociálnak a CBD-vel kapcsolatban, ugyanis a kémiai nevén kannabidiolként ismert hatóanyag a kannabisz növény virágzatában termelődik, innen vonják ki. Viszont a trópusi növényfajtákban termelődő THC-vel szemben a CBD nem okoz függőséget. Ezt az Egészségügyi Világszervezet (WHO) jelentése is megerősíti, ahogy azt is, hogy a hatóanyagnak nincs káros közegészségügyi hatása. A WHO azt is megerősítette, hogy a kannabidiol sikerrel alkalmazható az epilepszia-terápiában, és azt is előrevetítették, hogy neuroprotektív, rohamgátló, szorongásoldó, antioxidáns, gyulladásgátló, antidepresszáns, antipszichotikus, tumorellenes hatásai miatt más betegségek kezelésében is hasznos lehet a jövőben, ezzel kapcsolatban tanulmányok is vannak. A CBD gyógyító hatásait számos tanulmány vizsgálja, így egyre nagyobb tudományos ismeretanyag áll rendelkezésünkre a szerrel kapcsolatban. A CBD olaj hatékonynak bizonyult például a gyermekkori epilepszia kezelésében. A kannabidiol alkalmazása jelentősen csökkentette az epilepsziás rohamok intenzitását és mennyiségét, így alkalmazása egyre szélesebb körben kezd elterjedni az ilyen jellegű betegségek kezelésénél. A CBD olaj továbbá hatékonynak bizonyult a különböző szorongásos és pszichés tünetek enyhítésében, valamint az álmatlanság gyógyításában is.